Apple Tidak Ingin Perlombongan Cryptocurrency Pada MacOS dan Peranti iOSnya

Apple Tidak Ingin Perlombongan Cryptocurrency Pada MacOS dan Peranti iOSnya

2019-11-11 • Dikemaskini

GTY_apple_sierra_as_160613_4x3_992_Easy-Resize.com.jpg

Apple Inc. (NASDAQ: AAPL) telah mengumumkan bahawa ia tidak lagi akan membenarkan penggunaan perantinya untuk mengendalikan mata wang digital mengikut garis panduan kajian semula baru di App Store.

Gergasi teknologi itu mendakwa larangan itu akan dimulakan di semua peranti termasuk peranti iOS dan MacOS. Walau bagaimanapun, larangan itu tidak akan menjejaskan perlombongan crypto yang dilakukan di luar peranti, terutamanya perlombongan berasaskan cloudbase mining. Keputusan Apple untuk mengharamkan penggunaan peranti untuk perlombongan cryptocurrency sebahagiannya termotivasi oleh rancangannya untuk menggunakan sekatan ketat untuk aplikasi yang berintensifkan. Rasionalnya adalah bahawa peranti sedemikian meletakkan banyak ketegangan pada peranti dan bahkan menyebabkan terlalu panas.

"Apl, termasuk mana-mana iklan pihak ketiga yang dipaparkan di dalamnya, mungkin tidak menjalankan proses latar belakang yang tidak berkaitan, seperti perlombongan cryptocurrency," kata Apple.

Proses cryptocurrency perlombongan seperti Bitcoin (BTC) dan Ethereum (ETH) boleh menjadi sumber daya intensif bahkan pada peralatan perlombongan. Adalah diketahui bahawa proses menggunakan banyak elektrik dan ini adalah beberapa sebab mengapa Apple prihatin terhadap pengalaman keseluruhan pengguna. Gergasi teknologi itu menyatakan dalam salah satu klausa garis panduan baru yang aplikasinya yang diposkan di App Store tidak perlu meletakkan ketegangan yang tidak perlu pada sumber, menguras bateri atau menghasilkan banyak haba.

iphone6s-select-2015_Easy-Resize.com.jpg

Apple mahu mempromosikan penggunaan peranti mereka dengan betu.lApple telah memberi tumpuan banyak untuk mengekalkan prestasi bateri dan bahkan mendapat masalah dalam syarikat. Beberapa ketika dahulu, dilaporkan bahawa gergasi teknologi itu mengorbankan prestasi untuk memelihara hayat bateri. Walau bagaimanapun, Apple seolah-olah berperang melawan penambangan cryptocurrency terutama kerana ini bukan kali pertama ia telah menyerang terhadap aplikasi perlombongan crypto. Beberapa bulan yang lalu, Apple melepaskan aplikasi yang dipanggil Calendar 2 dari Mac App Store kerana menawarkan perkhidmatan perlombongan cryptocurrency sebagai pertukaran untuk ciri-ciri premium. Syarikat itu juga menyebut haba dan saliran bateri yang berlebihan sebagai salah satu sebab mengapa ia mengharamkan aplikasi itu.

Garis panduan baru untuk App Store nampaknya akan menghalang larangan lengkap pada aplikasi cryptocurrency pada peranti iOS. Walaupun larangan penambangan cryptocurrency, Apple masih akan membenarkan aplikasi cryptocurrency di App Store walaupun pemaju perlu didaftarkan sebagai organisasi.

Apple juga akan membenarkan cryptocurrency yang membolehkan pengguna membuat pembayaran, menerima pembayaran atau bahkan perdagangan mata wang digital. Walau bagaimanapun, aplikasi tersebut perlu dimiliki oleh bursa cryptocurrency. Apple juga seolah-olah mengambil pendekatan yang akan melindungi pelabur. Sebagai contoh, salah satu garis panduan baru menyatakan bahawa Apple hanya akan membenarkan aplikasi yang berkaitan dengan tawaran initial coin offerings (ICOs) di App Store hanya jika mereka termasuk bank, institusi kewangan, dan syarikat berdaftar.

Apl cryptocurrency juga tidak akan dibenarkan untuk menawarkan syiling maya kepada pengguna sebagai pertukaran untuk tugas seperti memuat turun aplikasi lain. Langkah-langkah ini seolah-olah ditujukan untuk mencegah penipu daripada menggunakan platform Apple untuk mengambil kesempatan daripada pengguna yang tidak sedap. Seperti biasa, niat Apple adalah untuk memberi pengalaman pengguna yang terbaik kepada para pelanggannya dan dengan itu keperluan untuk menangani isu-isu tersebut.

Serupa

Tiada keputusan dijumpai

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera