Nonfarm Payrolls dan Data gaji membawa Dolar dalam fokus hari ini

Nonfarm Payrolls dan Data gaji membawa Dolar dalam fokus hari ini

2019-11-11 • Dikemaskini

Angka penjualan runcit menggerakkan Dolar Aussie lebih awal, dengan Brexit, Itali dan Jerman semuanya fokus bersama perbincangan perdagangan antara Trump dan Xi.

WireAP_183f8762c35549ac8ebbb1c408e76309_12x5_992.jpg

awal hari ini :

Data ekonomi yang dikeluarkan pada sesi Asia pagi ini berada pada sisi yang lebih ringan, terhad kepada suku ketiga inflasi borong dan angka jualan runcit September dari Australia.

Untuk Dolar Aussie,

Pada suku ke-3, harga permintaan akhir meningkat sebanyak 0.8%, suku ke suku tahun, naik lebih awal daripada unjuran kenaikan 0.2%, dengan inflasi harga borong bergerak cepat dari suku kedua 0.3%, menurut angka yang dikeluarkan oleh ABS .Tahun-ke-tahun, harga permintaan akhir naik sebanyak 2.1%, mencerminkan peningkatan yang ketara dari 1.5% suku ke-2.

- Perubahan itu disebabkan peningkatan harga permintaan akhir import ke atas, yang meningkat sebanyak 1.6% suku ke suku tahun dan 4.3% tahun ke tahun.

Jualan runcit mengimbangi angka inflasi positif, dengan jualan runcit meningkat hanya sebanyak 0.2% pada bulan September, jatuh sedikit dari ramalan dan meningkat 0.3% pada bulan Ogos, menurut angka yang dikeluarkan oleh ABS.

Peruncitan makanan memimpin pada bulan September, meningkat sebanyak 0.4%, dengan jualan di kafe, restoran dan tempat makan juga naik, naik 0.5%.Mengimbangi jualan runcit adalah jualan yang jatuh dalam pakaian, kasut dan aksesori peribadi (-1.2%), manakala jualan runcit, barangan isi rumah dan jualan jabatan lain tidak berubah untuk bulan tersebut.

- Quarter-on-quarter, jualan juga meningkat hanya dengan 0.2% pada suku ke-3, melambatkan peningkatan suku tahunan sebanyak 2%, dengan pakaian, kasut dan aksesori peribadi (-0.6%), jualan jabatan (-0.8%) dan isi rumah barangan runcit (-0.7%) seberat.

- Menyumbang kepada kenaikan suku tahunan dalam jualan runcit adalah kenaikan 1.2% dalam kafe restoran dan perkhidmatan makanan bawa makan dan kenaikan 2.2% dalam peruncitan lain.Dolar Aussie berpindah dari $ 0.72094 kepada $ 0.72078 selepas pelepasan angka, sebelum melonggarkan kepada $ 0.7199 pada masa penulisan, turun 0.10% untuk sesi.

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera