Pasaran Mengambil Nafas menunggu Keputusan FOMC Evening ini

Pasaran Mengambil Nafas menunggu Keputusan FOMC Evening ini

2019-11-11 • Dikemaskini

Pasaran global terus kukuh dengan kedudukan peniaga bagi FOMC hari ini dan ECB esok.

170704-image-fedmeeting_1200_799_80_Easy-Resize.com.jpg

Dalam temu bual dengan FOX News, Presiden AS Trump mencadangkan bahawa akan ada tarif tambahan yang dikenakan ke atas China pada hari Jumaat yang difokuskan pada produk pertanian Cina. Pasaran saham China turun akibat dari pengumuman tersebut tetapi kebanyakan pasaran lain stabil hari ini menjelang keputusan Kadar FOMC yang akan diumumkan kemudian. Semasa wawancara yang sama, Presiden mengatakan bahawa "war games" akan digantung sementara rundingan sedang berlangsung dengan Korea Utara dalam menunjukkan keyakinan yang baik. Beliau juga membuat komen bahawa perjanjian Iran adalah lebih buruk daripada NAFTA, yang menonjolkan keadaan buruk bagi perjanjian perdagangan di Amerika Utara. USDCAD adalah dagangan yang lebih tinggi di atas 1.30000 pada 1.30200.

Data yang diterbitkan pada hari Selasa sekali lagi mengesahkan sentimen positif di A.S. manakala Eropah terus perlahan. Di Britain, purata jam pertumbuhan kadar pendapatan turun kepada 2.8% 3m / y dari 2.9% dari sebulan sebelumnya. Ini lebih buruk dari yang dijangkakan dan mengesahkan trend untuk menurun lagi tahun ini. Data tuntutan pengangguran menunjukkan kejutan yang menggembirakan tetapi pasaran kini memberi lebih banyak perhatian kepada kadar inflasi. Data itu menyebabkan pusingan GBP yang lemah.

104554397-GettyImages-459928714-mario-draghi_Easy-Resize.com.jpg

Data indeks sentimen perniagaan dari Jerman dan data ZEW untuk zon euro juga lebih rendah daripada yang dijangkakan. Indeks untuk zon euro jatuh mendadak dari 2.4 kepada -12.6. Ini adalah peralihan yang sangat mendadak daripada keyakinan terhadap pesimisme. Dalam kes ini, penganalisis, secara purata, dijangka melihat nombor yang hampir kepada sifar. Perkembangan terkini di luar perdagangan asing, Perjanjian Nuklear Iran dan keadaan politik di Itali telah merosotkan sentimen semasa. Sementara itu, pertumbuhan inflasi dan kelembapan ekonomi Eropah telah mengakibatkan tekanan terhadap penilaian keadaan semasa.

Walau bagaimanapun, data dari Amerika Syarikat adalah melebihi jangkaan dengan jumlah CPI tahunan yang dipercepatkan kepada 2.8%. Ini adalah kadar tertinggi dalam lebih daripada 6 tahun dan merupakan isyarat lain yang memihak kepada langkah-langkah penentu Fed untuk mengekang inflasi. Peningkatan ini mungkin disebabkan oleh kenaikan harga petrol, kelemahan dolar pada tahun lepas dan keadaan pasaran buruh yang kuat.

Penerbitan statistik yang kuat itu membolehkan dolar untuk berubah pada waktu petang dengan menjangkakan mesyuarat esok FOMC.

- EURUSD naik 0.04% semalaman, didagangkan sekitar 1.17498.

- USDJPY naik 0.18% pada sesi awal, didagangkan sekitar 110.563

- GBPUSD turun -0.04% perdagangan pagi ini sekitar 1.33668

- Emas adalah rata pada perdagangan awal pagi sekitar $ 1,295.70

- WTI turun -0.11% pagi ini, dagangan sekitar $ 65.9

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera