Statistik, BoC dan Geopolitik semasa

Statistik, BoC dan Geopolitik semasa

2019-11-11 • Dikemaskini

Bank of Canada menyampaikan keputusan dasar monetarinya ketika pasaran bertindak balas terhadap U.S terkini - perbualan perang perdagangan China - us

america-china-commerce-communication-business-concept-1444957-pxhere.com_.jpg

Terdahulu hari ini :Berikutan permulaan yang tenang pada minggu ini, data ekonomi berada pada tahap yang lebih berat pagi ini.

Keyakinan perniagaan New Zealand dan laporan kestabilan kewangan RBNZ memberikan arah awal.

Untuk Dolar Kiwi

Laporan Kestabilan Kewangan telah dikeluarkan awal hari ini. Menurut laporan terkini, komen-komen penting termasuk:

-Sesetengah isi rumah dan ladang tenusu terlalu berhutang.

-Harga hutang dan aset yang tinggi dapat menguatkan gangguan sistem kewangan global.

-RBNZ mengusulkan penampan modal yang lebih besar untuk sistem kewangan.

-RBNZ mengenakan sekatan pinjaman kepada nilai terhadap pinjaman perumahan bank untuk meningkatkan daya tahan isi rumah dan bank.

Dolar Kiwi bergerak dari $ 0.65404 kepada $ 0.65413 selepas pembebasan laporan kestabilan kewangan yang mendahului angka keyakinan perniagaan.

Indeks Keyakinan Perniagaan ANZ New Zealand meningkat daripada -37.5 kepada -32.0 pada bulan Mei. Mengikut kaji selidik terkini,

Walaupun pandangan firma aktiviti mereka meningkat sebanyak 2 mata kepada +9, penunjuk aktiviti lain bercampur.Niat pekerjaan menurun sebanyak 4 mata kepada 0.36% daripada firma menjangkakan ia sukar untuk mendapatkan kredit, turun 1 mata.Niaga eksport turun 2 mata.Harapan keuntungan naik 3 mata kepada 10% bersih menjangkakan keuntungan menurun.Sebuah bersih 3% daripada firma menjangkakan untuk mengangkat pelaburan, naik 1 mata.Dolar Kiwi berpindah dari $ 0.65488 kepada $ 0.65474 selepas pembebasan laporan. Pada masa penulisan, Dolar Kiwi turun sebanyak 0.02% kepada $ 0.6542

Di tempat lain

Pada masa penulisan, Yen Jepun meningkat sebanyak 0.09% kepada ¥ 109.28 berbanding U.S. Dollar, dengan Dolar Aussie naik 0.06% kepada $ 0.6928.

Yen menemui sokongan daripada peralihan selera risiko(risk appetite) menerusi sesi Eropah dan U.S pada hari Selasa yang membawa ke sesi Asia pagi ini.

Terlepas dari keengganan risiko, Dolar Aussie berjaya pulih dari kerugian awal, walaupun kenaikan harga masih terbatas untuk masa kini.

Dalam pasaran ekuiti

Ia adalah merah merentas jurusan, dengan Nikkei memimpin jalan, menurun sebanyak 1.25% pada masa penulisan. Kebimbangan mengenai pandangan ekonomi global mengimbangi sebarang sentimen positif terhadap kemajuan di U.S - perbincangan perdagangan Jepun. U.S yang terbaru - perbualan perang perdagangan China juga ditimbang dengan jurusan. Hang Seng dan CSI300 turun sebanyak 0.33% dan 0.41%, manakala ASX200 ditutup hari turun 0.7%.

Hari Ke Hadapan:

Untuk EUR,Data ekonomi yang terhasil daripada zon Euro adalah pada tahap yang lebih berat pada hari hadapan.

Perbelanjaan pengguna Perancis, inflasi prelim, dan anggaran angka 2 KDNK untuk suku pertama akan berlaku di hadapan angka pengangguran Mei Jerman.

Tanpa mengira jumlah yang mengejutkan di Perancis, kami menjangkakan fokus pasaran adalah pada angka pengangguran Jerman pada hari itu.

Dengan tidak ada statistik penting yang disebabkan oleh US untuk mempengaruhi sentimen risiko pasaran, sebarang perbualan perang perdagangan akan mempengaruhi kemudian pada hari itu.

Pada masa penulisan, EUR naik 0.04% kepada $ 1.1164.

Untuk Pound

Namun satu lagi hari yang tenang pada kalendar ekonomi meninggalkan Brexit dan perbualan dari Parlimen untuk mengawal Pound sepanjang hari.

Pound telah berjuang minggu ini, dengan ketidakpastian Brexit mengambil tol. Kita boleh menjangkakan kekurangan data ekonomi akhirnya menjadi negatif bagi Pound minggu ini.

Pada masa penulisan, Pound naik 0.05% kepada $ 1.2659.

Di seberang sana

Tidak ada statistik penting dari US tengah hari ini. Kekurangan statistik akan meninggalkan perbualan Pejabat Oval dan sentimen pasaran ke arah dasar luar Trump untuk mempengaruhi pada hari itu.

Pada masa penulisan, Indeks Dollar Spot turun 0.03% kepada 97.923.

Untuk Loonie

Tunggu pasaran berakhir, dengan BoC menyampaikan keputusan dasar monetari Mei lewat malam ini.

Jangkaan adalah untuk BoC untuk mengelakkan sebarang perbualan kadar kenaikan harga dan mengekalkan status status quo pada dasar.

Walaupun keputusan positif adalah kemajuan pada resolusi kepada tarif logam U.S. ke atas eksport Kanada dan Mexico ke U.S. - perang perdagangan China dan angka inflasi yang lebih rendah akan menyokong penahanan dasar monetari.

The Loonie turun 0.08% pada C $ 1.3483, berbanding U.S. Dollar, pada masa penulisan.

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera