Perdagangan Trend

Baca artikel ini di laman web FBS

Ini sebuah lagi gaya yang sesuai untuk mereka yang ingin mengambil peluang ke atas harga yang sedang dalam trend, yang menurut mereka akan berlanjutan untuk suatu masa yang panjang. Pedagang sebegini mungkin mencuba untuk mengenal pasti kelemahan serta dedahan kepada risiko luaran dan dalaman bagi matawang yang mereka mahu dagangkan sebelum membuat keputusan untuk masuk ke dalam pasaran.

Berdagang mengikut trend boleh menjadi sangat efektif. Anda boleh mengumpul keuntungan dalam tempoh yang lama sebelum trend mulai menyongsang. Tetapi terdapat masalah dalam mengenal pasti waktu trend berpatah balik. Anda harus benar-benar teliti dengan sebarang fundamental yang mungkin mengganggu dagangan anda yang sedang menguntungkan.

Contoh pedagang

George Soros, salah seorang pelabur paling berjaya di dunia, seseorang yang melanggar Bank of England, mungkin merupakan trend utama yang mengikuti pedagang era kita. Sebahagiannya, disebabkan trendnya berikutan strategi luar biasa, perwatakan dan pernyataan peristiwa "perdagangan trend" dia berjaya menjadi salah satu daripada 30 orang terkaya di dunia.

Mula berdagang

2022-03-08 • Dikemaskini

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.