Saham-saham Terbaik untuk Dibeli di Bulan April! 

Saham-saham Terbaik untuk Dibeli di Bulan April! 

2022-05-12 • Dikemaskini

Para pedagang akan sentiasa mencari peluang terbaik dalam pasaran saham. Dua industri yang berkembang pesat dan kelihatan positif untuk jangka masa terdekat; saham-saham kenderaan elektrik (EV) dan perbankan. Dunia kini sudah beralih kepada kereta elektrik oleh disebabkan krisis minyak yang meruncing. Seterusnya, terdapat Rizab Persekutuan yang mengetuai bank pusat ke arah menaikkan kadar faedah untuk melawan inflasi, memberikan kelebihan yang baik kepada saham-saham bank.

1. Tesla

Tesla (NASDAQ:TSLA) merancang untuk membahagikan sahamnya supaya ia boleh membayar dividen menggunakan saham, dan pembahagian saham terakhir adalah pada bulan Ogos 2020. Perkara tersebut menunjukkan kekuatan dan keyakinan, bukan kelemahan. Selepas Tesla membuka kilang di luar Berlin secara rasmi, ia menjadi pengeluar kereta elektrik pertama di Eropah. Kemudahan $5.5 bilion ini akan meningkatkan keupayaan syarikat untuk memenuhi permintaannya yang semakin meningkat.

Ini bakal mendorong pelabur untuk membeli saham dan bertaruh padanya. Dengan perpecahan sebelum ini, saham Tesla meningkat dengan kukuh selepas harganya dapat diakses oleh lebih ramai orang dengan pengurangan harganya. Tinjauan untuk Tesla adalah optimis, dengan kenaikan harga minyak, yang akan menjadi pemangkin utama bagi syarikat-syarikat kenderaan elektrik. Krisis bahan api mungkin mendorong ekonomi untuk lebih bergantung kepada kereta elektrik di Eropah.

Saham Tesla melonjak ke paras tertinggi dalam tempoh lebih dua bulan pada $1,079 selepas berita pecahan saham tetapi hilang sedikit selepas itu. Namun, kami menjangkakan saham TSLA akan terus meningkat, kerana kenderaan elektrik menjadi semakin popular. Selain itu, penghantaran nampaknya meningkat dan ia akan mengatasi ramalan Wall Street. Semua ini sudah tentu akan menyokong harganya.

2. Citigroup

Saham-saham bank memberikan peluang terbaik untuk para pelabur, terutamanya sekarang, termasuklah Citigroup. Mengapa? Oleh kerana kenaikan kadar semakin meningkat, ini akan menjadi pemacu kepada para pelabur untuk menambah stok bank kepada portfolio mereka. Dengan kadar yang semakin meningkat, terdapat peluang yang lebih besar untuk bank mendapat keuntungan daripada perbezaan antara kadar yang dibayar kepada pendeposit dengan apa yang mereka caj ke atas pinjaman.

Kekuatan ekonomi AS tahun ini, bersama-sama dengan kadar yang lebih tinggi, bakal mendorong kadar faedah pinjaman naik semula untuk Citigroup, yang akan menyokong prestasi bank itu pada 2022. Walaupun ia tidak berlaku, dan isu inflasi dan geopolitik menjejaskan ekonomi, buat masa ini, pertaruhan terhadap kekuatan ekonomi adalah satu yang selamat dalam jangka masa panjang.

Jadi, membeli saham Citigroup sekarang akan menjadi langkah yang bermanfaat untuk pelabur. Citigroup juga merupakan satu-satunya bank di antara dua seteru utamanya, Bank of America dan JPMorgan, yang berdagang di bawah nilai bukunya. Ini kedengaran seperti impian pelaburan yang berharga.

3. General Motors

Salah satu syarikat paling berkuasa dan terkemuka dalam sektor automotif ialah General Motors. Secara amnya, syarikat tersebut mereka dan membuat kenderaan, dan juga ia menjual alat ganti kereta ke seluruh dunia. Dan juga, syarikat tersebut menyediakan perkhidmatan pembiayaan kenderaan melalui General Motors Finance. Hari ini, GM juga meningkatkan usaha elektrifikasi dan teknologi pandu sendiri.

Syarikat tersebut telah mengumumkan rancangannya untuk membina kemudahan baru di Quebec yang bernilai $400 juta, untuk menghasilkan bateri yang diperlukan. Bateri-bateri ini akan mengkuasakan kereta elektrik seperti Chevrolet Silverado dan GMC Hummer. Dengan langkah ini, syarikat itu semakin hampir untuk mencapai rancangannya untuk membina satu juta kenderaan elektrik di Amerika Utara.

Secara keseluruhan, syarikat nampaknya menuju ke arah yang betul dan saham mempunyai lebih banyak ruang untuk berkembang. Syarikat itu telah mengatasi anggaran pendapatan sesaham dalam setiap empat suku yang lalu.

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera